15.09.2009

Guokte balddonasa!

Ikte lei ja odne lea/lei “beaivi maid lean vuordán aht’ vuordán”. Iluin ja baluin.
Ikte devden mun vihttagoalmmátlot jagi. G-U-O-K-T-E-L-O-G-I ja vel V-I-H-T-T-A!!! Orru gal mu mielas oalle olu. Jahkán mus lea dakkár 25 jagi kriisa!! Ha-ha! Muhto jahkán ahte dan birra čilget... ii heive deike.
Nubbi balddonas, lei otná beaivvi dáhpáhus. Skuvlaálgin! Balddonas? Jua, munnje goit. Lean eallán juo nu guhka, na nugo logat das badjelis, olles 25 jagi. Ja in leat vel naga ge oahpu gazzan. Joatkkaskuvllain gal lean geargan, muhto “That’s it”!. Doavtterskuvllas ledjen jagi, dalle mun galgen doavttirin šaddat, Oalle jođánit gávnnahin ahte in mun makkárge doavttirin gal šatta. Die ii lean mu geaidnu, ii lean dat maid mun háliidin. Ja jahkán dat gal lei buorre buohkaide, mat dal eai dárbbaš mu pasieantan šaddat! Ná, ja dalle mun lohken vel ex-phil go lei oassi vuosttáš jagi profešuvnna oahpus. Ja die de oainnát. Die lea maid mun lean lohkan skuvllaid. Oalle unnán! Lea go imáš ahte balan jamas go soames namuha skuvlla munnje? Mu mielas goit ii leat! Mus lea varra dat nu gohčoduvvon skuvla fobiija!! Jus fal dat leačča juoga. Na mu máilmmis goit lea dat juoga. Juoga mii lea oalle mihá nanus maid. Ja go olbmot hupmet muinna, de eai jáhke ahte mus ii leat oahppu obanassiige, imáš! Maŋemus áiggiid lean ges muitalan oahppasiidda, go jerret maid DÁL áiggun bargat, ahte lean álgime lohkat Sáme -giela ja girjjálašvuođa Bachelora. Dahje nu go duođai lea “Bacheloroahppu sámegielas ja sámi girjjálašvuođas”(In mun oro diehtime dan rievttes nama, dien nama fertejin Sámi Allaskuvlla siidduin viežžat!:p) . Go muitalan dan oahpu birra; de lea čuovvolangažaldat olbmuin “Mii don de šattat?” dahje “Maid ban dainna?” dahje “Manne?”. Juo, lean mun dien jearran alddan maid máŋgii. Vástádusat; “In dieđe mii šattan! Oahpu goit oaččun.” – “Na dainna mun sáhtán sihkkarit olu osiin sámi servvodagas bargat! Jahkán aŋkke adnot!” – “Manne? Danne go dá lea mas mun beroštan. Giella. Sámegiella. Girjjálašvuohta. Danne!”

Olbmot geat leat dovdan mu guhka dahje dovdet mu bures, dihtet ahte lean veháš dakkár “giella-freaka”, dahje beroštan eambbo gielas go earát (na ii gal eambbo go buohkat, muhto eambbo go ollugat). Ja hui dávjá dolket oahppasat munnje go mun álo divun sin ja iežan giela, ja go álo álggán digaštallat manin mii lohkat ná eat ge nuo, ja manin galggašii ná iige nuo lohkat! Muhto lihkkus dan “giella-frekas” leat olu eará “giella-freak” olbmát maid, oalle lunddolaš dat jahkán. Lean maid beassan iežan giellaberoštumiin bargat Sámi Radios gos ovdal bargen. Go ráhkadeimme bargoskihpárin “Giella Gáren” radio ráiddu. Dan sáhtát gullat dáppe http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/300702 (In ipmir manne dal in máhte ráhkadit leaŋkka!)

Goitge; sihke ivttá ja otná beaivvi lean ceavzán. Devden 25 jagi, ja otne ledjen ain heakkas. Ledjen otne vuosttáš beaivvi skuvllas, ja lean ain heakkas. Ja lei mu mielas somá. Na somá lei goit dan skuvllas. Illudan oaidnit movt šaddá, ja ceavzzán go. Ja lean go ain lihka mielas dan ohppui jagi geahčen go maid dal lean. De nie!

Somá lei maid go Allaskuvlla rektor logai; “Jus eallin ja dearvvuohta!” rahpansártnistis otne. Na- a, nu lea ge, jus eallin ja dearvvuohta de mun deavddan vel eambbo jagit ja boarásnuvan eambbo aht- eambbo (26-27-30(!!) jna.). Ja gaccan eambbo aht eambbo oahpu (bachelor – master – doavttirgráda(!!)). De nie! Ná, die lei jus eallin ja dearvvuohta...ja lohkanmokta!

Ingen kommentarer: